ŚWIEŻA KREW.
Skorzystaj z doświadczeń
pracowników innych branż.
PROGRAM REKRUTACYJNY
Czym jest program rekrutacyjny ŚWIEŻA KREW?
ŚWIEŻA KREW to wspólny projekt rekrutacyjny Miesięcznika „Dealer” i firmy UBP Consulting mający na celu pozyskiwanie pracowników z innych branż do stacji dealerskich w całej Polsce. W tym projekcie naszym celem jest znalezienie pracowników jedynie spoza branży dealerskiej, ŚWIEŻEJ KRWI, co w dobie szybko zmieniającego się rynku motoryzacyjnego może mieć kluczowe znaczenie do realizacji nowych, jeszcze bardziej ambitnych celów. UBP Consulting to firma specjalizująca się w rekrutacji specjalistów oraz menadżerów w branży motoryzacyjnej, ale także w innych licznych branżach dzięki czemu ma możliwość szybkiego i skutecznego pozyskiwania dobrych, pozabranżowych kandydatów dla firm dealerskich.
Dlaczego warto skorzystać z programu ŚWIEŻA KREW?
Rekrutujemy spoza branży. Nie uczestniczymy w zjawisku „podbierania” sobie pracowników przez dealerów
Proponujemy kandydatów bez złych nawyków nabytych u poprzednich dealerów
Minimalizujemy czas zaangażowania w rekrutację osób zatrudnionych w Twojej firmie (dyrektora zarządzającego, kierowników działów)
Wskazujemy gotowych kandydatów, nie zasypujemy Cię dużą liczbą CV wątpliwej jakości
Dajemy Ci gwarancję (jeśli wybrany kandydat się nie sprawdzi, bezpłatnie powtórzymy proces rekrutacji)
Kształtujemy pozytywny wizerunek dealera jako pracodawcy
Po miesiącu masz nowych pracowników (dwa tygodnie dla nas na znalezienie kandydatów, dwa tygodnie dla Ciebie – na spotkania z wybranymi osobami)
BIULETYN DEALER KADRY nr 1/2024
Czynniki wpływające na braki kadrowe – jak je zwalczać
Wiele aspektów wpływa na problemy z zatrudnianiem i utrzymaniem w firmie pracowników. W tym numerze newslettera omówimy część z nich oraz wskażemy możliwe rozwiązania, bo wiemy, że odpowiedni pracownicy to podstawa sukcesu dealerstwa.
Czytaj dalej...
Brak dobrych pracowników utrudnia prowadzenie dealerstwa. Dostępność odpowiednich kandydatów na rynku pracy staje się coraz bardziej problematyczna w obliczu zmieniających się wymagań w branży oraz kurczącej się grupie aktywnych zawodowo Polaków. Istnieje kilka głównych czynników, które przyczyniają się do tego zjawiska.
Brak specjalistycznych umiejętności
Wymagania stawiane przede wszystkim przez importerów samochodów firmom dealerskim powodują, że stale rosną oczekiwania względem potencjalnych pracowników. Praca u dealera wymaga znajomości technicznych detali dotyczących pojazdów, umiejętności sprzedażowych, negocjacyjnych oraz odpowiednich zasad obsługi klienta. Zasadnicza część kandydatów na rynku nie posiada tych specjalistycznych umiejętności, zaś dealerzy bardzo często nie chcą inwestować w podstawowe szkolenia. W ten sposób znacznie ograniczają sobie źródła pozyskiwania pracowników. Rozwiązaniem jest wypracowanie jasnego systemu szkoleń podstawowych dla nowo przyjmowanych pracowników, dzięki któremu dealer będzie w stanie uzyskać jednorodny poziom wiedzy w kilku obszarach u większości pracowników.
Konkurencja innych branż
Wzrost konkurencji na rynku pracy sprawia, że kandydaci mają szerszy wybór ofert zatrudnienia. Firmy z innych sektorów również poszukują pracowników o podobnych umiejętnościach, co sprawia, że dealerzy samochodowi muszą rywalizować o talenty z innymi branżami. Takie branże jak handel detaliczny, dystrybucja czy finanse już dawno temu zorientowały się, że pracownicy dealerów są bardzo wartościowym nabytkiem i opłaca się ich podkupywać. Obserwując rynek samochodowy od wielu lat coraz częściej widzimy przejścia od dealerów do zupełnie innych branż. Pytani kandydaci najczęściej twierdzą, że głównymi powodami jest większa stabilizacja pracodawców spoza branży, lepsze zarobki oraz perspektywy awansu ze względu na skalę firm. To co z pewnością trochę „kuleje” w branży dealerskiej to wspomniana stabilizacja (coraz liczniejsze przejęcia i niepewność jutra) oraz faktycznie braki jasno określonych ścieżek rozwoju kariery u dealera i zazwyczaj bardzo spłaszczone struktury organizacyjne. Można przeciwdziałać takim trendom poprzez jasną i otwarta komunikację dotyczącą zmian, dzięki której dealer będzie w stanie uniknąć nadmiaru plotek i uspokoi rozgrzane głowy. Dodatkowo należy pomyśleć nad zintensyfikowaniem pozyskiwania nowych pracowników z innych branż. Można to bez żadnego ryzyka przeprowadzić korzystając ze sprawdzonych partnerów i programów takich jak np. „Dealer Świeża Krew”.
Wymagania dotyczące elastyczności i mobilności
Praca w branży automotive często wymaga elastyczności i gotowości do mobilności, zwłaszcza jeśli dealer działa w kilku lokalizacjach. Kandydaci mogą być ograniczeni geograficznie lub niechętni do częstych podróży w związku z pracą. To ogranicza pulę potencjalnych pracowników, którzy spełniają wymagania rynku pracy dealerów samochodowych. Ponadto dealerzy rzadko mogą pozwolić sobie na zdalne funkcjonowanie swoich pracowników. Inne branże podchodzą do tematu znacznie bardziej elastycznie, co zwiększa im już na wstępie pulę kandydatów. Jednakże większa otwartość na kandydatów spoza danej lokalizacji może pomóc w odświeżeniu sposobu myślenia pracowników. Samą pracę zdalną można kontrolować poprzez wprowadzenie odpowiednich systemów raportowania czy też, w wersji twardszej, kontrolę czujności na służbowych komputerach.
Systemy, CRMy
W dobie cyfryzacji, rozwijających się technologii w motoryzacji oraz rosnących wymogów importerów, coraz większe znaczenie ma posiadanie zaawansowanych umiejętności technologicznych oraz systemowych. Kandydaci muszą być zaznajomieni z systemami sprzedażowymi, CRM, ze zautomatyzowanymi systemami obsługi klienta, zamówień pojazdów, części itd. Z jednej strony brak takich umiejętności może sprawić, że kandydaci nie spełnią oczekiwań dealerów samochodowych. Z drugiej strony konieczność poznania tak licznych, nowych systemów, może zniechęcić potencjalnych kandydatów do podjęcia pracy u dealera. Tutaj rozwiązanie jest tak samo proste jak w przypadku specjalistycznych umiejętności – dobrze skrojony system szkoleń wyrównujący poziom wiedzy i umiejętności w zakresie obsługi systemów.
Money makes the world go round
5000 zł brutto to obecna początkowa stawka jaką płaci Biedronka osobom zaczynającym u nich pracę. Do tego dochodzi premia, talony i zniżki na zakupy, opieka medyczna itd. Dla młodego człowieka bez specjalnych ambicji i doświadczenia, szukającego przeciętnego wynagrodzenia za pracę bez comiesięcznych targetów i wysokiego poziomu stresu jest to praca wręcz idealna. Należy pamiętać, że obecne pokolenie wchodzące na rynek pracy coraz bardziej stawia na spokój i wyważenie w życiu niż na ambitny bieg do celu. W obliczu takiej konkurencji na rynku pracy, firmy dealerskie muszą dbać o atrakcyjne warunki zatrudnienia, zarówno finansowe, jak i pozafinansowe. Brak możliwości oferowania korzystnych benefitów, takich jak premie, szkolenia rozwojowe, elastyczny czas pracy czy dodatkowe świadczenia, może odstraszać potencjalnych kandydatów. Rozwiązaniem jest w tym przypadku podniesienie wynagrodzenia podstawowego np. do czasu uzyskania przez pracownika pierwszych dochodów z tytułu premii czy też prowizji.
Braki w dostępności odpowiednich kandydatów na rynku pracy dealerów samochodowych są złożonym problemem, ale możliwe jest ich rozwiązanie poprzez efektywne dostosowanie strategii rekrutacyjnych, inwestowanie w szkolenia z zakresu specjalistycznych umiejętności oraz dbanie o atrakcyjne warunki zatrudnienia. Dla branży dealerskiej kluczowe będzie elastyczne podejście do zmieniających się warunków rynkowych i potrzeb kandydatów, aby zapewnić przyczółek w walce o najlepszych pracowników.
Czas pracy
> 6h
> 9h
> 16h
Przerwa
(od 26.04.2023)
min. 15 minut
+ min. 15 minut
+ kolejne min. 15 minut
Przerwa
(do 26.04.2023)
min. 15 minut
brak
brak
ŚWIEŻA KREW. Rekrutacja krok po kroku
Zgłoś swoje zapotrzebowanie:
Konsultant UBP skontaktuje się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h
(z wyłączeniem weekendów)
Mailowo:
piwnicki@dealerkadry.pl
martyna@dealerkadry.pl
Po otrzymaniu pełnych informacji otrzymasz umowę ramową
– podpisz ją i odeślij mailem.
UBP prześle Ci opis stanowiska – zaakceptuj go lub nanieś poprawki.
UBP prześle Ci rekomendowanych kandydatów – przejrzyj ich i umów się z nimi na spotkanie
Po zakończeniu wszystkich spotkań
daj znać UBP jak wypadli kandydaci!
Jeśli potrzebujesz referencji na temat wybranego kandydata to poproś UBP o ich zebranie
Telefonicznie:
Bartek Piwnicki tel. 603 910 920
Martyna Golacik tel. 608 348 820
Podpisz umowę z wybranym kandydatem i ciesz się
z nowego pracownika w Twoim zespole!
Do jakich działów rekrutujemy?
Z jakich branż rekrutujemy?
KONTAKT
Bartek Piwnicki
e-mail: piwnicki@dealerkadry.pl
tel. +48 603 910 920
Martyna Golacik
e-mail: martyna@dealerkadry.pl
tel. +48 608 348 820
ZADZWOŃ. ZAPYTAJ. ZATRUDNIJ.
Obserwuj nas na:
ul. Komitetu Obrony Robotników 56
02-146 Warszawa